Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Internecie, z ponad dwoma miliardami unikalnych użytkowników każdego miesiąca. Oszałamiające 96% wszystkich zapytań zaczyna się od Google, co oznacza, że jeśli Twoja firma lub organizacja nie pojawia się w czołówce wyników, to jest w zasadzie niewidoczna dla większości potencjalnych klientów. Ponadto, choć wiele osób korzysta z wyszukiwarki Google w celu znalezienia informacji i usług online, nie wszyscy korzystają z Google - a to oznacza, że docelowi odbiorcy mogą nigdy nie zobaczyć Twojej witryny, jeśli nie weźmiesz pod opcji, jakie daje skuteczne pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek. Jeśli chcesz mieć pewność, że ludzie będą mogli znaleźć Twoją witrynę niezależnie od preferowanej wyszukiwarki, musisz wykonać poniższe proste kroki:
Twórz niepowtarzalne treści
Podstawowym algorytmem rankingowym Google jest relewantność i jakość. Algorytm ocenia zawartość Twojej witryny, aby określić jej jakość. Jeśli treść na Twojej stronie jest wysokiej jakości, Twoja strona zajmie wyższą pozycję w rankingu niż strona z treścią niskiej jakości. Kluczem do tworzenia treści wysokiej jakości jest skupienie się na czytelnikach, a nie na wyszukiwarce. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest tworzenie treści ponadczasowych, które są istotne dla odbiorców i pozostaną aktualne przez wiele lat. Aby to osiągnąć, musisz wiedzieć, kim są Twoi odbiorcy i jakie są ich cele, gdy odwiedzają Twoją stronę. Treści należy pisać w oparciu o pytania, na które czytelnicy chcą uzyskać odpowiedzi, a nie pytania, na które odpowiedzi chce uzyskać Google.
Wybór właściwych słów gwarantuje niezawodne pozycjnowanie
Słowa kluczowe to słowa i frazy, których ludzie używają do wyszukiwania produktów i usług, a Google używa ich do określenia, które strony pojawiają się na górze wyników wyszukiwania. Chociaż algorytm Google z biegiem lat staje się coraz bardziej wyrafinowany, nadal w dużym stopniu opiera się na słowach kluczowych. Tworząc treści, powinieneś starać się używać najczęściej wpisywanych przez użytkowników słów kluczowych w Google, gdy szukają Twojego produktu lub usługi. Następnie należy uważać, aby treść nie brzmiała jak spam lub próba oszukania Google. Używanie w kółko tych samych słów kluczowych, umieszczanie słowa kluczowego w tytule każdego artykułu i używanie przesadzonego języka, który nie ma związku z treścią, może być sygnałem dla Google i skutkować karą, która zepchnie Twoją witrynę w dół w SERP-ach.
Zainstaluj wtyczkę SEO
Po stworzeniu wysokiej jakości treści, bogatej w słowa kluczowe, nadszedł czas, aby upewnić się, że Google o niej wie. Najlepszym sposobem na zrobienie tego jest zainstalowanie wtyczki SEO na swojej stronie. Dla większości witryn WordPress najlepszą wtyczką SEO jest Yoast SEO. Podobnie jak Google, Yoast SEO koncentruje się na tworzeniu wysokiej jakości, istotnych treści. Po zainstalowaniu wtyczki Yoast SEO za każdym razem, gdy tworzysz nowy post lub stronę, na górze postu zobaczysz pole, w którym możesz wpisać podstawowe słowo kluczowe, docelowe słowo kluczowe oraz dodatkowe sugestie SEO dotyczące poprawy SEO witryny. Yoast SEO sprawia, że tworzenie wysokiej jakości, bogatych w słowa kluczowe treści SEO jest niezwykle proste.
Monitoruj swoje postępy
Aby upewnić się, że Twoje wysiłki SEO przynoszą efekty, musisz regularnie monitorować swoje postępy. Oznacza to sprawdzanie w Google Search Console (dawniej znanym jako Narzędzia dla webmasterów Google), ile osób odwiedza Twoją witrynę z Google i jakie słowa kluczowe sprowadzają ich do Twojej witryny. W Google Search Console możesz także przeglądać wyniki swojej witryny w czasie i sprawdzać, jak zmieniła się ona od ostatniej zmiany algorytmu Google. Dzięki tym trzem krokom możesz mieć pewność, że SEO Twojej witryny jest na dobrej drodze, a Ty pojawiasz się na szczycie Google.
- Materiał partnera